Tirsdag4_150x200

Tirsdagsfiskerne. – 24. maj 2022

Tirsdag eftermiddag blæste en strid vind over landet. Ville aftenens fiskeri blive påvirket. Heldigvis lagde vinden sig, så aftenen blev ganske godt fiskevejr.

Vi mødte ti mand på Frølunde Fed med forventning om gode resultater. Længe gik der ikke, før Gert havde den første havørred på krogen. Den holdt desværre ikke målet, så den måtte ud igen.

Efterhånden som aftenen gik, var der kontakt til flere fisk. John havde tre havørreder på krogen. De måtte alle tre ud igen, da målet ikke holdt. Gert havde yderlige to havørreder, men de måtte også i vandet igen. Steen N fangede dog den mindste ørrede på kun en atten til tyve centimeter. Hans fortalte, at mens han stod ude i vandet, kom en meget stor stime smolt svømmende forbi. Så det tegner godt for næste års fiskeri.

Hornfisk var der en del af, og nogle blev fanget. De var bare små og tynde som strikkepinde. Så ingen kom med hjem. Spørgsmålet er så om sæsonen er ved at være forbi, så de store hornfisk går længere ude. Hornfiskene kom også en fjorten dage tidligere.

Da det blev mørkere, begyndte folk at trække hjemad med forvisningen om at aftenen ikke var så ringe endda.