Korsør Lystfiskerforening

”De Gule Snores” juni-tur til Karup Å 2022.

Søndag 12/6:
Undertegnede hentede Niels Møller i Korsør søndag morgen, for aftalen var at vi ville tage tidlig afsted Niels var som altid klar på dørtrinnet og vi begav os straks mod ”vores” dejlige hus i Trevad ved Vridsted.
Vi var fremme ved 13-tiden, hvorefter vi fik pakket bagagen ud og gjort klar til at modtage resten af flokken.  De var fremme kl. 15.
Vi tog en tur rundt for at se på lokaliteterne. Der var jo nye medlemmer af De Gule Snore, som skulle præsenteres for de mange herligheder i Skive Lystfiskerforenings fornemme udlejningshus.
Tilbage i huset fik vi gjort fiskeudstyret klart til næste dag. Maden blev sat på bordet – det var Niels Møller, som havde kreeret denne ret bestående af lækker kødsovs ledsaget af en sublim spaghetti al dente.

Mandag 13/6:
Efter endt morgenmad, som bestod af kaffe med masser af hvidt brød (primært majsbrød), blev der fisket igennem indtil den fælles frokost.  (hos ”De Gule Snore” indtages alle måltider altid sammen)
Efter frokost var vi klar til lidt fiskeri, men det var nu aftensmaden med bøffer med bløde løg og bacon, som var mest i tankerne, hvilket afgjort gik ud over vores fiskeresultat.
Aftenfiskeriet levede fuldt ud op til eftermiddagens resultater.

Tirsdag 14/6:
Efter den gode nærende morgenmad blev der fisket flittigt indtil frokost.
Om eftermiddagen blev de 3 nye medlemmer af ”De Gule Snore” inviteret over til Skiveforeningens klubhus for at se huset og dets mange faciliteter.
Det er dejligt at opleve, hvordan Skiveforeningen tager imod os ”Københavnere” – vi får virkelig en fornem behandling, hver gang vi besøger Karup å.
Senere blev der fisket til langt ud på aftenen

Onsdag 15/6:
Peter tyvstartede fiskeriet allerede kl. 05:30, medens vi andre klogeligt ventede og indtog den gode morgenmad.  Herefter var der tid til formiddagsfiskeriet.
Efter frokost var der dømt hvile-eftermiddag og samtidig planlagt seriøst aftenfiskeri til 23 tiden.
Det var den første periode med roligt vejr, hvilket med sikkerhed var årsagen til den manglende fangst denne aften/nat.

Torsdag 16/6:
Efter morgenmaden tog 3 gæve gutter hjem og efterlod således 4 ”Gule Snore” ganske alene sammen med alle åens mange havørreder.
Vi besluttede nu, at lade fiskene få lidt ro, og i stedet begav vi os ud for at se egnen.
Denne udflugt bragte os tilfældigvis til Skive, hvor vi indhandlede en fantastiske leverpostej hos den lokale slagter. Der blev også tid til lige at se mundingen, hvor Karup å møder Skive fjord.
Tilbage i huset fik vi besøg af Flemming Petersen og Frue.

Fredag 17/6:
Resultatet af hele dagens fiskeri går vi hurtigt forbi, men vi havde en dejlig dag med rig mulighed for at øve og finpudse vores fiskeri 😊
Om aftenen besøgte vi Flemming Petersen og Dorthe samt Christian Pedersen og Lis, som camperede på den lokale campingplads.
Her spiste vi en overdådig julemiddag med herlig Flæskesteg, brunkartofler, rødkål og rigelig med sovs. Desserten bestod af citronfromage, så vi var bestemt ikke brødflove, da vi forlod restauranten.
Aftenkaffen blev indtaget hos hr og fru Flemming i campingvognen

Lørdag 18/6:
Det var nu sidste dag i denne omgang og efter den gode nærende morgenmad skiltes vore veje.

Det var en fantastik uge sammen med de gode folk:  Peter Werner, Hans Bahne, Uffe Hasselby , Niels Møller, Leif Møller og Thomas Rokbøl.
Vi ser frem til næste tur og opfordrer samtidig ALLE interesserede til at kontakte en af ”De Gule Snore”, så en plads til den fantastiske Karup Å kan arrangeres.
Hilsen og på gensyn ved Karup å
Den glade og yderst tilfredse turleder
Bo Skavn

Efterskrift:
Som den opmærksomme læser måske har bemærket, så har vi bevist undladt at skrive alt for meget pral om vores fangster denne uge.  I perioden har andre fiskere indberettet 18 havørreder med en top-3 på hhv. 7,2 kg. – 6,7 kg. – 5,5 kg. så fiskene var der bestemt – de ville bare ikke rigtig os.