LLTop

Langelandsturen april 2024

Tirsdag d. 9. april havde 9 medlemmer af KLF sat hinanden stævne på Færgegårdens Campingplads på Langeland. Alle mand ankom kl 9 og vi fordelte os i de 3 hytter vi havde booket. Hytterne var med 6 sengepladser og med køkken og bad. Indretningen var ok, men det værelse med køjesengene var noget minimalistisk, men det var også kun til at sove i. Vi havde aftalt at starte med en kop kaffe for at tale om, hvor fiskepladserne var. Et bord fra en hytte blev båret over i en anden hytte, så vi alle kunne være sammen. Vi brugte lidt tid på at opsøge de forskellige pladser som var afmærket i bogen ” Fine fynske fiskepladser”. Vores hytter lå i Spodsbjerg, Så flere valgte at køre ned mod sydspidsen af øen. Det blæste med en frisk vind, så nogle af stederne kørte vi fra igen. Aftalen var at aftensmaden var klar ved 6- halv syv tiden. Steen KM var så flink, at han hjemmefra havde kreeret en sammenkogt ret med mørt oksekød og cocktailpølser og andre gode sager i. Til kaffen havde Thomas medbragt en lækker kage. Så vi levede ganske godt. Om onsdagen skulle fiskepladserne mod nord udforskes. En god plads fandt vi ved Hou Fyr. Her kunne man vade fiske. Et andet sted var Snøde Øre, som også var et godt sted. Vi var kun på østsiden af øen, for her var læ for en frisk vind. Da vi kørte hjem til aftensmad havde ingen af os haft kontakt til havørrederne undtagen Thomas. En havørred havde taget hans flue og var på et stykke tid, men så var det slut, mega ærgerligt . Til aftensmad havde Steen KM en kødsovs med gode ting i samt kartofler. Iflg. De lokale var vi på den forkerte side af øen. Vi skulle fiske på kysten ind mod Fyn. Nede syd på prøvede vi et sted, men vinden var meget frisk her. Så det opgav vi. På øst siden var læ og her er også mange gode steder, hvor bundforholdene er fine. Der var bare ingen fisk den dag. Selv om vi ingen fisk fik med hjem var det en rigtig god tur og alle kunne godt tænke på at komme igen næste forår.

Niels