TopIMG_6426

Den gyldne Kejs – UFV cup

Søndag d.7. April deltog Korsør Lystfiskerforening i den traditionelle UFV cup (Udsætnings foreningen for Vestsjælland) Den gyldne Kejs, en konkurrrence der skal samle penge ind til at udsætte ørreder i vores vandløb for. Vores vandløb har brug for en hjælpende hånd for at opretholde en bestand af ørreder. Derfor har klubben også bestemt at vi ikke bruger vores små vandløb til fiskeri. Bækørreder er også pålagt helårsfredning for at opretholde bestanden.
Der kan kun indvejes havørreder på min 45 cm. Den klub der har flest point vinder også retten til at have den gyldne kejs hængende i klubhuset sammen med en plakette hvor klubbens navn er indgraveret.
I år var der fire indvejede fisk, i modsætning til sidste år hvor der kun var een fisk. Der deltog medlemmer fra Høng, Slagelse, Skælskør, Sorø og Korsør i konkurrencen. Vinder af den gyldne kejs blev Høng.