Om20220_srcset-large

Tirsdagsfiskerne. – 3. Maj 2022 – Omø

På en skøn forårsdag mødtes 8 glade fiskere på havnen på Stigsnæs. Vi sejlede kl. 9, og vejret var virkelig med os, så sejlturen forløb ganske godt. Undervejs snakkede vi om, hvor starten på fiskeriet skulle være.

De fleste af os valgte Fyret, et par stykker valgte at køre til klinten ved badestranden. På grund af de to storme vi har haft inden for det sidste halve år, er der flyttet meget om på bundforholdene. Mange steder er der kommet mere sand, men det er stadigvæk rigtig gode fiskepladser, og Steen N fik en havørred på 43 cm på land.

Hornfisk var der en del af rundt om øen, men de var noget svære at få i tale. De fulgte bare blinket, og så skete der ikke mere. Dog lykkedes det alligevel at få nogle stykker på land. Vi havde aftalt, at frokosten foregik på en P-plads, der ligger på vej til ” Øret”.

Her forefindes et bord/bænke sæt. Hans havde sin lille grill med, og Steen N havde pølser og brød samt tilbehør med. Så det blev en herlig frokost.

Eftermiddagens fiskeri foregik rundt om på øen. Hans og jeg kørte til ”Øret”. Her fangede jeg en havørred på 41 cm. Vi havde kontakt til flere hornfisk, men mere blev det ikke til. Steen N havde endnu en gang heldet med sig og fik landet en havørred på 41 cm.

Vi havde plads på færgen kl. 18, og noget før mødtes vi alle. Her var alle enige om, at det havde været en god dag. Det blev til 3 havørreder og nogle hornfisk. ”Ikke så ringe endda”.