fisk

Tirsdagsfiskerne. – 26. April 2022

Solen skinnede fra en skyfri himmel, da 10 tirsdagsfiskere mødtes på Kelstrup Stand. Vinden var noget skarp fra nordvest, så det var spinnestængerne, som blev fundet frem. Vi blev hurtigt fordelt på stranden. Nogle gik til højre andre gik til venstre. Vandet målte Hans til 8 grader, og rygtet ville, at der var ved at komme hornfisk. Sandt nok for flere havde kontakt med dem.

Ude i horisonten kunne vi se havgusen komme væltende fra fynssiden. I løbet af nogle minutter var vi helt indhyllet i tågen, og så skal jeg love for, det blev koldt. Vinden blæste det heldigvis væk i løbet af en halv times tid, og solen kom frem igen. I løbet af formiddagen havde flere hornfisk på krogen, og Jørgen fik landet en pæn en. Han var også god for en havørred på ca. 50 cm. En rigtig pæn fisk. Flere havde også havørred på krogen, men de holdt ikke målet, så ud med dem igen. Så det var en rigtig god dag på stranden.

Niels