T1701231

Tirsdagsfiskerne – 17. Januar 2023

Søndag aften da tirsdagens mødested for tirsdagsfiskerne skulle planlægges, var vinden i vest. Så Skælskør Nord var en mulighed, men sidst på mandagen slog vinden om til øst/sydøst, så nordet blev et dårligt sted. I stedet var Stigbjerg et godt mødested. Tirsdagsfiskerne mødtes her kl 9. Vi var fire fiskere, som trodsede de ikke særlig pæne vejrudsigter. Det viste sig at være et ganske hæderligt vejr, så alle brugte fluestangen. Claus gik til højre mod et spot som kunne holde fisk. Henning blev på stykket hen mod Musholm Centret. Gert og jeg gik ud mod Lejodden. Der er et godt stykke at gå. Det er anstrengende at gå på den stenede strand, men det gav pote. Gert fik en havørrede på ca 55 cm på land. Den var dog lettere farvet, så den røg ud igen til den anden Gert havde mistet. Vi andre mærkede ikke noget. Omkring middagstid ændrede vejret sig til det værre. Blæsten tog til nu fra  vest og det begyndte at regne. Vi spiste madpakken og blev enige om, at det var nok for i dag.