OMØ3

Tirsdagsfiskernes – 30 april 2024.

Syv tirsdagsfiskere mødtes på havnen i Stigsnæs for at tage færgen kl 8 til Omø. Det var dejligt solskinsvejr, men det blæste lidt fra øst. Så på den 50 minutter lange sejltur gik snakken om, hvor vi skulle starte fiskeriet. Hans og Uffe kørte på Revet og vi andre satte Fyret som mål. Her var ganske fint, for her var medvind. Thomas og Per gik ind i bugten til venstre for fyret . Henrik og jeg gik langs stensætningen op mod havnen. Efter nogle kast med spinnestangen fik jeg et godt hug og kunne spinne en pæn havørred ind. Det gik fint lige til den skulle i nettet. Den nåede til net kanten, så sprællede den et par gange og væk var den. Anderledes held havde Per, for han landede også en havørred på et par og 40 cm. Han var ikke helt tilfreds med den, så tilbage i havet igen med den. Hans og Uffe fangede hver en ganske stor hornfisk. Så turen havde indtil videre kastet fisk af sig. Kl 12 samledes vi ved rensningsanlægget, for her var bord og bænke. Hans havde sin grill med og jeg havde pølser og brød med. Det var rart at få noget at spise, så vi  var klar til mere fiskeri. Færgen til Stigsnæs sejlede først kl 16. Så flere af os ville ned på Øret. Her blæste det rigtig meget, for i løbet af dagen tog vinden til i styrke. Desuden var vandet fyldt med fedtemøg, så vi forlod hurtigt Øret for at køre til vandet i sommerhusområdet. Kører man ned af den første vej til højre, kommer man til en p-plads og herfra er der ikke langt til vandet. Vi fangede ikke flere fisk, så da klokken nærmede sig halv fire mødtes vi på havnen. På turen hjem var vi enige om, at det havde været en god tur, selvom det ikke kastede mange fisk af sig.

Niels

De andre tirsdagsfiskere mødtes på Stibjerg, der fangede Henning mindst fire hornfisk, mens Claus bare havde kontakter.