backfish

Tirsdagsfiskerne – 8. Februar 2022

Så er det igen blevet tirsdag. Niels havde bestemt at vi skulle fiske ved Røsnæs Havn. Vinden skulle være god på det sted. Den var 10 – 12 meter i sekundet fra vest, det var den! Men sammen med de små regnbyger der kom, virkede den meget værre. vi fik rigget til og gik i gang med fiskeriet. vandstanden var meget lav. Vi gik der hvor fisken ville være ved normal vandstand. Steen gik langt hen ad kysten til et sted, hvor der ikke var tang inde ved strandkanten. Han kastede ud og i løbet af nogle få kast havde han fået fisk på gennemløberen. han kæmpede med den og var bange for at den skulle gå fri, men efter en del fremp og tilbage fik han den ind. En meget fin havørred på 60 cm, helt blank og i fin kondition. Vi andre måtte se misundelige til. Til middag klarede det op og solen fik mulighed for at tørre vores jakker. vi holdt en kort frokost og gik så i gang igen med fiskeriet, men som det tit er, efter frokost er det så som så med energien til af fiske og inden længe var vi tilbage ved bilerne og pakkede sammen. En dejlig dag med fleks på klingen for en af tirsdagsfiskerne. Desværre var vi ikke så mange som vi plejer, men det skyldes vejrudsigten, som ikke var den bedste. Vi vil helst have tørvejr og en svag vind

Claus Sønderskov