Nordfyn d. 24. til 26. september 2024

Så blev det tid til Nordfyns turen, hvor 9 mand kørte til Nordfyns Campingplads og indlogerede sig i 3 hytter. Vel ankommet alle fik vi fordelt hytterne. De der snorker fik hver et værelse og de yngste måtte op på hemsen. Vi hentede et bord i en af hytterne, og satte det ind i den midterste hytte, for så kunne vi alle sidde ned og spise. Så var kaffen klar og ost, smør og brød kom på bordet. Snakken gik om, hvor det var bedst at fiske. Inden vi kom ud ad døren, begyndte det at regne voldsomt. Så vi blev enige om at vente til efter frokost. Ved elleve tiden lysnede det, og så var det bare med at komme afsted. Fiskene ville ikke som os, for der var flere som havde fisk på, men ikke ude af vandet. Aftensmaden, som Per stod for, var kødsovs med skruer. Det smagte rigtig godt. Desserten, som Thomas er mester for, er citronfromage. Det smager bare godt.

Onsdag.

Efter morgenmaden skulle der fiskes igennem, men Bo og Per kørte på sightseeing. De ville se Mår højen/ Snave højen et historisk vartegn. Det er en kollektivgrav fra bondestenalderen fra ca. 2800- 3200f.kr. Højen blev fredet i 1887.  Bo og Per var også ved vandet, for de så 5 marsvin. Hans og jeg kørte ud til gabet (indsejlingen til Odense Fjord). Det blæste lidt og himlen var skyfri, så vi gik rundt om pynten for at få noget læ. Ud af ingen ting rejste sig en meget mørk sky, og i løbet af ingen tid gav den vand. Ikke bare små regndråber, men meget store. Vi prøvede at finde læ, men ingen steder var der noget rigtigt. Her stod vores vadejakke virkelig for lakmusprøven. Jeg havde nogle dage i forvejen imprægneret jakken for at gøre den regntæt. Jeg kunne efter en god times styrtregn konstatere, at regntæt var den langt fra. Hans var lige så våd som jeg, så vi måtte hjem for at skifte tøj. Senere gik flere af os gennem campingpladsen og ned til stranden, som ligger på østsiden af Fyns Hoved. Her var ikke noget at komme efter. Aftensmaden, som Lars Dan stod for, blev serveret ved syv tiden. Det var meget mørt oksekød i noget lækkert sov og kartofler. Det smagte rigtigt godt. Bagefter havde Hans sørget for dejlig æblekage.

Torsdag.

Det var en rigtig grå morgen med udsigt til mere regn. Så Vi blev enige om, at efter morgenmaden gjorde vi hytterne rene og så kørte vi hjemad. Selvom det var meget regnvejr, var det alligevel en rigtig god tur. Godt kammeratskab og god mad. Det skal lige nævnes, at vi havde 7 fisk på land.