Norge2023_3

KLF`s tur til Bjerkreimselven i Norge 2023

Lørdag d. 19. august tog 8 medlemmer afsted til Norge. Forventningerne var som altid høje. Var det på denne tur at pr laksen blev fanget. Det havde regnet meget i området omkring elven i ugen op til vores ankomst og den afvander et meget stort område, så den løb med over 100 m3. Heldigvis faldt den ret hurtigt til et for os heldigt niveau, der var ideelt for fiskeriet.

Vi ankom til hytten ca kl. 20 efter en behagelig overfart og køretur fra Kristianstad. Ombord på færgen spiste vi skibets overdådige buffet for her er alverdens lækre anretninger.

Efter indkvarteringen, hvor hver fik eget værelse, spiste vi lidt, for bagefter at køre til Virksaa, for at få vores ugekort til elven. Så søndag morgen var vi klar til fiskeriet. Alle havde købt kort til zone 3. Her er mange kilometer godt fiskevand. I løbet af ugen fangede Flemming 3 pæne laks, og Mick havde en god laks på krogen, og næsten på land slog den et par slag med halen og væk var den. Det var surt. Hans havde også en laks på krogen, men den var kun 20 cm, så den måtte i elven igen. I gennem hele ugen oplevede vi, at laksene sprang om ørene på os, men bide på ville de ikke, selvom vi serverede hele indholdet i flueboksen. Alligevel var det en stor oplevelse at stå i elven og fiske. Det flotte landskab og elven var et meget smukt sceneri. At vade i elven kan være vanskeligt på grund af store som små sten. Det måtte Gert sande, for en tur i vandet måtte han. Ærgerligt at det gik ud over mobilen.

Ugen gik meget hurtigt og lørdag var det hjemad igen. Efter morgenmaden blev alle ting pakket i bilerne og hytten blev rengjort, hvor efter vi kørte mod Kristiansand. Vi gjorde et ophold i Mandal og så lidt på byen. Det er en lille hyggelig by med en gågade fyldt med liv. Her fik vi lidt at spise inden vi kørte til færgen.

Vejret var ganske fint, så alle skulle igen have den lækre buffet. Overfarten gik hurtigt og vi mødtes i Bjergby for at tanke brændstof. Her sagde vi farvel til hinanden og takkede for en rigtig god tur.

Nu kan vi se fremad til næste tur til Bjerkreimselven i 2024.

Hytten er lejet i uge 34 2024

Niels