Fyn5

Fynshoved d. 19 september 2023.

Frem mod dagen til turen, lovede vejrudsigten ikke de bedste vilkår, og det startede da også med megen blæst fra syd/sydvest, hvilket betød at vest siden af Fynshoved ikke stod på fiskemuligheder. Vi var derfor overladt til de østlige dele af området, som begrænsede vores muligheder en hel del.

Blæsevejret fortsatte i de følgende dage, med en smule vinddrejning til syd og lidt svagere vind-styrke, men vi fandt dog fiskevand med rimelige vilkår, med Jans enkelte undermåler på land og en torbis,( fanger ubekendt for redaktionen) og enkelte følgere af den mindre størrelse.

Vi startede op lidt senere hjemmefra om tirsdagen, på grund af vejret, og begyndte at fiske på vej derop ved Bøgebjerg Strand.

John og Lars var vores kokke på turen og frembragte yderst velsmagende retter, som med lidt rødvin fuldendte dagen, der ikke var så ringe endda, de andre spiselige indkøb var Bos domæne, og alle valg peger i retningen af genvalg uden modkandidater.

Indkvarteringen var som de andre år i orden på campingpladsen, som ligger meget centralt for fiskeri rundt om Fyns Hoved.

Torsdagen sluttede vi efter rengøring af hytterne, med fiskeri lidt syd for Kerteminde (ved de grønne huse) som ligger helt ud til vandet, hvor forholdene så ret så indbydende ud, et sted der absolut er værd at prøve en anden gang.

Mange undskyldninger for den udeblevne fangst kunne vi sikkert finde flere af, men den høje vandtemperatur bærer sikkert sin del af skylden, for amatør fiskere er vi i hvert fald ikke.

Vores ihærdige og noget forgæves søgen gennem 3 dage efter lidt rusk på klingen, bør kunne udløse mindst 1 års gratis medlemskab af dansk vandrelav.

Steen Nielsen