FK4Top

Fluekaste træning på Boeslunde stadion

Søndag samledes otte medlemmer af Korsør Lystfiskerforening til fluekaste træning på Boeslunde stadion. Dagen startede ikke særlig lovende med regn, men det klarede op og solen begyndte at skinne.
Peter Stolze var instruktør på dagen. Peter er instruktør i forbundet og meget kapabel.
Vi var flere erfarne fluefiskere og en enkelt nybegynder. Peter var heldigvis i stand til at skelne og alle fik meget ud af dagen.
Peter stillede en fluekastebane op som svarede til den der bruges til mesterskaberne. Den er rimelig svær og kræver en del træning. Der var ingen af os der uden videre kunne gennemføre den, i hvet fald ikke på de krav der stilles til mesterskaberne. Så der er en del at lære inden vi vil stille op.
Den ene nybegynder fik også meget ud af dagen, han fik en grundig instruktion i de første bevægelser i kastet og viste stor frem gang i løbet af dagen.
Vi aftalte at der skal laves en lignende dag i løbet af efteråret, så flere får mulighed for at deltage.
Alt i alt en fin dag i strålende solskin.
Tak til Peter Stolze for din aktive og fine deltagelse.
Claus