Arkiv foto

De Gule Snore – Karup-turen juli 2024

Søndag den 7/7/2024
Endelig landede vi i Trevad, hvor Skive Lystfiskerforenings dejlige udlejnings-villa ventede på os.
Først var vi dog lige en tur forbi vores lokale købmand i Vridsted og handle ind – vi støtter nemli’ lokalt
I løbet af eftermiddagen stødte flere deltager til, så vi ved aftensmaden talte 7 håbefulde mand.
8. manden Jan Schunk ville først ankomme om mandagen.

Mandag den 8/7
Vi stod op til et utroligt dårligt vejr – regn, regn og atter regn, men vi var jo kommet for at fiske så absolut intet kunne holde os (og det blev så til Gert alene 😊 ) tilbage. Den silende regn fortsatte til kl. 12.
Det blev eftermiddag og Jan Lyster slog til med en dejlig havørred på 54 cm og en vægt på 2,2kg
Et stort tillykke med den 5. knude og puha – ugen er lige startet.
Mandag aften var der et par stykker som var ihærdigt fiskende, men uden held.
Ud fra fangstrapporten blev der i hele åen taget ikke mindre end 17 havørreder denne dag, hvoraf 4 blev genudsat.

Tirsdag den 9/7
Jan startede fiskeriet kl. 4 og solen skinnede dejligt så mon ikke der skulle være en chance.
Det kunne Hans Bahne bevise nemt med en havørred på 60 cm og 2,2 kg – også et stort tillykke til ham med både fisk og 1. knude på snoren.
Ved middagsmaden bestod forretten af ny-røget havørred sponseret af storfanger Jan Lyster.
Derefter fik vi Inges dejlige frikadeller. Ingen går sultne fra bordet på disse ture.
Natten sluttede med et utroligt uvejr med både torden og regn.

Onsdag den 10/7
Så blev det onsdag og vejret begyndte at arte sig til lidt bedre.
Vi fik fisket indtil middag, hvorefter turen gik til Skive til en dejlig restaurant ”Det italienske Bøfhus”.
Aftenfiskeriet gav bonus til Jan Schunk, som tog en fin havørred på 55 cm og 2 kg.   Han fik hermed den første knude på Den Gule Snor og mente, at dette straks skulle udløse en 2 liter vaniljeis fra Lidl.
(Dagens besøg på restauranten samt den gode is fra Lidl var med til at sikre deltagernes fantastisk gode foderstand.)

Torsdag den 11/7
Dagen startede med dejlig sol, ingen vind og desværre heller ingen fisk.
Det var også her Jan Schunk og Birger takkede af for denne gang – naturligvis først efter vi havde indtaget Gerts overdådige middagsmad.

Fredag den 12/7
Jan Lyster stod som sædvanlig utroligt tidlig op for at fiske.
Belønningen udeblev heller ikke, idet han hjembragte en flot havørred på 68 cm og 4,1 kg – Tillykke igen Jan
Fredagen var også sidste dag på turen for Hans, Niels Urmager, Uffe og undertegnede
Nu var der barer Gert og Jan tilbage.

Lørdag den 13/7
Jan Lyster og Gert deltog i lørdagens morgenkaffe i Skive Lystfiskerforening klubhus o/f ”vores” domicil.
Derefter var det Gerts tur til at tage afsked.

Søndag den 14/7
Jan Lyster blev ene mand til søndag, men uden større held.  Jan er flittig og går virkelig efter ”guldet”

Turen var en absolut succes med masser af god mad og mange fine oplevelser i selskab med gode venner.
At vi så samtidig fangede 4 flotte havørreder fra 2,0 kg til 4,1 kg. gjorde bestemt ikke turen skade.
Foruden de 4 havørreder vi hjembragte, så havde flere kontakt med fisk, som blev mistet.
Gert havde således en fantastisk oplevelse med en meget stor havørred på 80-90 cm, som i ”Madkassen” tog en af hans hjemmelavede fluer og i 5-6 minutter holdt Gerts puls oppe på 700-800 før den fortrød og slog sig fri.
Gert fangede og genudsatte dog en trøstpræmie i form af en lille havørred på ca. 40 cm, så helt uden fisk blev han heller ikke denne gang.

Vi ses næste år i uge 28

Bo Skavn – Turleder