backfish

Tirsdagsfiskernes – 11. Januar 2022.

Her er mit lille referat fra tirsdagsfiskernes tur d. 11. januar.

Som sædvanlig samledes tirsdagsfiskere, denne gang på parkeringspladsen ude på Reersø. Vi var de sædvanlige ti mand. Vejret var blæsende fra syd og der var en der havde glemt at skrue op for varmen, kun fire grader.
Hans Bahne fandt som han plejer et sted med læ, hvor han og vi andre kunne være. Vi spredte os og gik i gang med fiskeriet. Alle undtagen to med spinnestang, der blev brugt både bombarda og flue samt blink.
Hans havde i følge eget udsagn to gevaldige hug, men mistede begge. Da det blev frokosttid samledes vi alle og Gert spurgte Hans om han havde fanget eller mærket noget. Hans svarede at det havde han, hvorpå Gert sagde at det passede ikke fordi det var hans blink der havde fået fat i Hanses to gange og det havde han grint godt af. Hans havde godt nok bemærket at Gert grinede, og syntes ikke det var i orden, men da han fik forklaringen og vi andre havde grinet af, forstod han det godt.

Vi fik også som sædvanlig varm kakao til frokosten og Steen havde lidt godt til halsen med, som vi varmede os på. En god men kold og blæsende dag.

Claus Sønderskov