Helns4_srcset-large

Mobil: 20662205
e-Mail: nielskring2@gmail.com

Å-hytten

På de vestsjællandske kyster er mulighederne for at fange nogle havørreder ikke så gode som i de fynske vande.

Derfor tager KLF en gang i mellem over vandet til Fyn. Her tiltrækker Helnæs med  ”Den Guddommelige kyst” mange af os. Her er rigtig gode fiskepladser hvad enten man er fluefisker eller til spin. Uanset hvordan vejret arter sig vil det være muligt at  finde gode fiskepladser med læ. Pladserne ligger hele vejen rundt om ”øen”. Afstandene er forholdsvis små, så man kan hurtigt skifte plads.

Helnæs var oprindelig en ø, men er nu forbundet til selve Fyn med en flere hundrede meter lang dæmning.

Når der skal fiskes på Helnæs har vi i KLf fundet et godt sted at overnatte. Lige inden dæmningen begynder, ligger på højre hånd en moderniseret spejderhytte ejet af den selvstændige Å-Hytte Fond i Assens. Hytten indeholder alt vi skal bruge og er meget rummelig. Der kan sagtens overnatte 30 personer, men 10- 14 personer er meget passende.

Vi planlægger hvert år en tur til Helnæs i april – maj måned, hvor forårsfiskeriet er bedst. Det er som regel 3-4 dage startende om tirsdagen. Det er tirsdagsfiskerne som har denne tur.